Tänk om livet var starkare än döden

Jag önskar så att allt vore annorlunda, jag önskar att man dog av ålderdom, att inga hemska sjukdomar bestämmer över dig när det är dags att gå. Jag önskar att man fick leva tills man kände att man gjort sitt här på jorden, att man har hunnit dela med sig av sin visdom, sett barn, barnbarn och kanske barnbarnsbarn växa upp. När man själv känner att det är ok att gå till andra sidan, lämna in, för man vet att sina kvarlevor har det bra, de klarar sig. Även om det kommer vara smärtsamt, så är det ju så med människan, och vi alla ska åt samma håll, det finns tyvärr inget alternativ, tillslut måste man kasta in handduken. Men jag tänker om man gör det med egen vilja, man väljer själv när man kastar in den, förutsett att man är 90+, är det inte mest rättvis för alla parter då?
För det är inte rättvist att min lillebrors liv togs ifrån honom när han bara var 18 år, med hela sitt liv framför sig. Det är inte rättvist att dö i obotbara sjukdomar, det är inte rättvist att själv inte få ha kontroll över sin kropp! Det är inte rättvist!
Nej, livet är inte rättvist kanske du tänker. Uppenbarligen inte, men att bara ta någons liv är fan inte rätt, inte någon stans. Att inte ens få ett värdigt avsked, det är bara så fel det kan bli!
Jag önskar att allt vore annorlunda, för då hade du varit här <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0