Sjuksköterska

Här ligger jag under en filt i vårt uterum och lyssnar när regnet smattrar så där härligt mot taket. Det är inte speciellt varmt här men alla minnen från helgen värmer mig gott! Fredagen var den stora dagen, dagen som för all framtid skulle betyda att jag kan titulera mig Sjuksköterska. Det var en underbar dag, mycket glädjetårar, varma lyckokramar, god mat, trevligt sällskap, underbara vänner och den finaste familjen! För att inte tala om alla otroligt fina presenter, blev så rörd. Tänk att alla dessa otroliga människor kom för min skull! Jag är verkligen lyckligt lottad som har så fina människor omkring mig, för utan alla dem hade jag inte klarat detta! Även fast inte alla kanske förstår sin egen betydelse i mitt liv så har de alla en stor betydelse, alla på sitt eget lilla vis!
Jag hade bävat inför denna dagen, för att inte du lillebror skulle vara med. Jag grät mig till sömns varje dag i minst en vecka innan fredagen för jag visste vad som väntade, att du inte skulle få vara med och dela denna dag med mig. Jag var ledsen under dagen, du fattades, det var tomt! Men jag omgavs av så mycket kärlek, något som ingav lugn och trygghet. Jag kan fortfarande känna lugnet även fast jag är så ledsen. Jag skulle ge upp allt om du bara fanns här!

TACK för att ni gjorde min dag som nybliven Sjuksköterska så minnesvärd och fantastisk! <3
Imorgon väntar arbetslivet, tjoho?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0