första dagen på resten av skoltiden

Idag gjorde jag min första dag på den sista terminen av sjuksköterskeprogrammet. Det är skräckblandad förtjusning, jag har en tid framför mig som är hektisk, mycket information ska in på kort tid men kunskapen ska vara förevigt. Vilket för mig är en konstig ekvation. Jag känner mig ändå inspirerad inför detta, men antar att inspirationen avtar här snart, om jag känner mig själv rätt. I och med denna intesiva period så bosätter jag mig även i det kärleksfulla hemmet på gösvägen, där vi varvar, matlagning, barnpassning, blöjbyte m.m. dvs allt som följer familjepaketet. Men jag trivs som fisken i vattnet och älgen i skogen! Åh, ni underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0