NKSE

Imorgon är den första av drabbningar denna månaden. Det handlar om NKSE, Nationell Klinisk Slutexamination. Jag har läst det jag tror man ska läsa på, är inte vidare nervös mest pirrig i magen. Ett godkänt betyg på denna tenta gör mig i stort sett till sjuksköterska, med endast ett delmoment kvar, det praktiska. Jag vet inte riktigt vad jag ska läsa på mer, finns säkert tusen saker jag ännu inte kan, men inget som jag tror fäller mig på denna tenta. Sjuksköterske arbetet handlar ju om att ständigt uppdatera sig och lära sig nya saker. Men inför denna tenta tänker jag ta med mig ett omdöme jag fick: "Fy fasiken vad bra du är! Har inte sett en T6:a som är så duktig som du är! Det ska du veta, detta har jag aldrig sagt till någon tidigare!" / Sjuksköterska med 30 års erfarenhet. Som sagt, jag vet att jag ännu inte kan allt. Men jag måste våga tro på mig själv, lita på mig själv. För det är tydligt att jag inte valt fler yrke. Tänk Frida, tänk logiskt, krångla inte till det!


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Frida

Jag brukar inte kommentera det du skriver bara läsa,

men jag måste bara önska dig lycka till. Du kommer att klara det galant och du har absolut valt rätt yrke.

Styrkekramar från moster

2012-04-12 @ 19:51:07
Postat av: Isabell

Du är precis rätt! Annars hade jag aldrig gett bort den 8:e till dig! :) skön känsla du tar med dig! Du fixar det💗

2012-04-13 @ 00:04:12
Postat av: lisa

Åh vad roligt Frida! Nu är du snart färdig syrra! Du kommer fixa det galant! Stort lycka till!

2012-04-13 @ 22:01:59
Postat av: Frida

Fina ni, vad glad jag blir av era värmande ord :)

2012-04-17 @ 17:05:13
URL: http://littlef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0