Dagens verklighet.

Vaknar av ett meddelande, sedan ett till, men det tar jag sedan när jag vaknar tänker jag halvsovandes.. "Pling-Pling" nehe, det är några som vill mig något, dags att möta dagen.. Möte på datorn med min uppsatsvän, boka in fika med en annan och lunch med den tredje. Är ändå glad av att vakna till en dag där många vill dela den med mig. Slår på datorn, mitt undermedvetna vet att han är borta men min verklighet hoppas på något annat. Skrivbordsbakgrunden på datorn påminner mig om varför just han är min bakrundsbild, välkommen till måndagens verklighet Frida, välkommen till din nya verklighet..
Ringer mamma, för mamma förstår, men hon kämpar med sitt, fast vi kämpar tillsammans.. Jag ringer henne för jag vet att vi kan gråta en stund tillsammans, att vi sedan kan tala på som vanligt och sedan gråta, det är så skönt men jag önskar att vi inte skulle behöva gråta tillsammans.. Jag önskar att min verklighet vore en annan.

Men nu måste jag ta tag i min uppsats, i min hemtenta, för vardagen fortsätter som om ingenting hade hänt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0