Morgonstund har guld i mun

Nej så är det inte för mig, i min mun finns det inte guld, bara dålig andedräkt. Fast ordspråket kanske syftar på själva stunden och det kan jag faktiskt hålla med om att det kan vara bland det mysigaste som finns en lördagsmorgon som denna, ligga kvar i sängen och kramas, kolla på Nyhetsmorgon och få frukost på sängen. Det är "Morgonstund är en guldstund". Nu är inte min morgonstund så idyllisk som jag får den att låta, jag ligger själv i sängen med endast Nyhetsmorgon och datorn som sällskap, ingen frukost på sängen här inte. Planerar dagen som kommer bestå av fina vänners sällskap, vänner som stöttat, kramat mig när tårarna tar över och funnits där i dom stunder jag behövt det allra mest! Vänner som inte kan sätta sig in i min situation som stundvis varit mållösa, för vad ska man säga? Det finns ju inget som skulle få mig att må bättre i dom stunderna. Men riktiga vänner förstår att ord är inte allt, dom förstår att en tröstande kram är så mycket mera! Änglar finns på jorden också!


Kommentarer
Postat av: Petronella

Och du är en av änglarna som finns på jorden. Jag är så glad och lyckligt lottad för att jag får vara din vän! <3

2011-10-23 @ 23:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0