Utan känslor

Inspirationen till mina kära c-uppsats flödar, skriver som om jag aldrig gjort något annat.. Jag känner mig som en maskin, en robot som gör allt som på beställning, för det måste göras. Jag önskar att allt vore annorlunda att jag inte hade behövt känna mig som en robot när jag pluggar, jag skulle vilja lägga ner allt vad jag har. Men den kraften finns inte, känslorna och tankarna snurrar på annat håll. Jag måste bli en robot när jag pluggar, det går inte annars. Tålamodet slängs ned i botten, som om det inte fanns, klarar inte av motgångar lika bra, de slår så mycket djupare. Jag vill bli som vanligt igen, att allt är som vanligt. Jag vill inte komma hem och mötas av bildspelet på dig och veta att det är det närmsta jag kommer dig. Jag vill komma hem och veta att du fins här hemma, att jag kan krama på dig om jag vill, retas med dig om jag vill. Ta hand om dig, aldrig släppa taget om dig!
Utan dig kan jag aldrig bli densamma!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilken underbart vacker bild.

2011-11-20 @ 18:14:25
Postat av: Frida

Tack Amanda!

2011-11-21 @ 13:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0