Kan det bli bättre?

Idag har jag beskådat små bedårande underverk och fantastiska föräldrar. Vilken underbart yrke tänker jag, att få strosa omkring bland små bebbar och föräldrar som strålar av lycka och stolthet, det måste ju vara det bästa av ställen på ett sjukhus att jobba på. En vacker dag måste det bli min vardag blir tanke nummer två. Andra funderingar idag har varit många och konstiga, ibland obehagliga med de flesta har lett till magkittlande skratt tillsammans med den gravida kvinnan och hennes sambo! Inte nog med att praktiken är bra, man kommer hem till ett hjärtligt hus som luktar nybakade saffransbullar också! Det kan bli bättre livet, men jag vill ändå så slänga in den klyschiga kommentaren: "kan det bli bättre?" förresten så kom jag på att livet kan bara bli bättre nu för att man kan inte förändra det som hänt, det finns INGET som kan få dig tillbaka! Men det är inte så jag tänker det är så jag skriver. Föresten igen, vem vet, det som hände trodde man aldrig i sin vildaste fantasi skulle hända, men det hände. Så vem vet om det blir bättre eller sämre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0