sweet dream or a beautiful nightmare

otroligt bra låt av beyoncé.. ibland är det så, man kan drömma en fantastisk dröm som i verkligheten kan vara en mardröm, eller det känske är att ta i men drömmen kanske inte är lika ljuv som livets verklighet. fast man sover ju bättre om det är en fin dröm. det är ju värre om man drömmer en mardröm, när man vaknar mitt i natten och är helt kallsvettig och sekunderna efter är det kaos i huvudet för man funderar fortfarande på om drömmen är sann eller inte, varför drömde jag denna drömmen, vad betydet det att jag drömde det. mitt i natten är frågor som dessa väldigt stora, för när man senare vaknar till på morgonen inser man att det som verkade som revolutionerande frågor i nattens ensamhet är i det vakna tillståndet med en massa liv runtomkring inte så stora som man tyckte då. men drömmer får oss att fundera väldigt mycket, om du omfamnar en dröm riktigt hårt blir den verklig, eller om du tänker på den varje dag. att drömmen går i uppfyllelse är inte alltid det viktigaste, det viktigaste är hur man lever upp till den, att man på vägen inser att livet är min dröm.
f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0