stavar

kom precis in från en väldigt uppfriskande promenad med mina nya stavara som jag fick i julklapp. kan vara det roligaste julklappen jag fick eller ialla fall den mest behövande. de ger mig mer intensitet när jag går och jag jobbar med hela kroppen också, vilket är väldigt bra. när jag hade gått lite mera än halvvägs mötte jag en dam sam var ungefär 70 år även hon var ute i det vackra vädret med ett par avdammade gamla stavar från gustav vasas tid. egentligen spelar det väl ingen roll från vilket århudrade stavarna är ifrån, det som spelar roll är att de ger den som är ute och går mera styrka. jag kanske är den enda i 20-års ålder som har ett par stavar som man bara går med men vem bryr sig. det mig den träning jag vill ha. ja menar vem vill egentligen se en gammal tant eller farbror på ett gym? det passar sig väl inte riktigt, precis som att unga inte passar in i facket att gå med gångstavar. det är som att det symboliseras som en rullator eller annat liknande gånghjälpmedel. men när vi lever i en värld där vi vet att fysisk aktivitet får oss att må bättre oavsett gammal som ung så varför ha normoer på ett par stavar eller vem eller vilka som får träna på ett gym.
man kan inte köpa sig hälsa, men man kan köpa ett par stavar (eller damma av ett par gammal från vinden) för de ger dig frisk luft och fysisk aktivitet precis vad kroppen behöver!
f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0