arbetslös?

igår gjorde jag mitt sista besök på Karlstads universitet för denna terminen. jag ska ta ett uppehåll nu under vårterminen eftersom jag har två tentor som släpar vilket innebär att man inte får börja termin 4 innan man klara dem. så nu i mars gäller det, den första tentan den 6:e och den andra den 30:e.
det känns både bra och dåligt att inte få fortsätta, det skulle ju  vara hur roligt som helst att få gå ut på praktik nu och få vara med de i klassen som man kommit nära. men det är lite tue för nästan alla jag umgåtts med ska ta ett uppehåll förutom en. samtidigt som det är skönt att göra dessa tentor så att man kan börja till hösten utan att något släpar. fast det värsta är ju verkligen att jag vet att jag kan minst lika mycket som vissa andra som får fortsätta men grejen är att de kanske hade marginalen på sin sida, för så är det på de tentorna man ska bara ha tur om man pluggat på rätt saker. metodexaminationerna som vi haft hat gått hur bra som helst och det praktiska har ju alltid varait min grej och jag är verkligen bra på det. då är det de som knappt klarar sig igenom en metodexamination som får fortsätta och gå ut på praktik nu. men men så är ju livet jag har ju själv satt mig i situationen men skolan har ju inte gjort mycket för att hjälpa oss.
fast det stora frågetecknet är ju vad man ska göra nu fram till augusti, till sommaren  är det ju lättare att få sommarjobb men från februari till juni kommer det väl att bli knapert med jobb..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0