ledig

Klockan ringde 06.04 imorse, inte alls sugen på att åka till universitetet för att gå på föreläsning, sängen och sovmorgon lockade mer. Tur att jag inte har så svårt för att övertala mig själv till sådana svåra beslut. Men någon lång sovmorgon blev det då inte, vid halv 10 borrades det och hantverkarna var igång med projekten som finns i vårat hus nu för tillfället. Så det vara bara att pallra sig upp. David skulle in till Skövde idag och ta bort sina stygn, samt gipsen på benen.Jag följde med honom, mormor och Hans vär även de ett trevligt sällskap.
Det är en speciell känsla att gå in på ett sjukhus, alla går in där för olika ändamål. Vissa för att gratta till det nyfödda barnet, andra för att hälsa på sin sjuka släkting, sen finns det ju även de som går in där för att jobba. Vilket jag mera tycker är intressant, vilken känsla att få gå in på ett sjukhus för att förhoppningsvis förebygga/förbättra någons liv. Min dröm är att bli barnmmorska. Då har man en stor betydelse i alla människors första vistelse här på jorden, man får vara med vid föräldrarnas kanske största händelse genom livet. Man är med och avgör så himla mycket, det är ett stort ansvar men jag tror att när den lilla krabaten väl är ute så är det nog värt all möda. Jaja, det är några år kvar dit. Jag har ju 2 år av min utbildning i Karlstad kvar innan jag ens kan söka till Barnmorskeutbildningen. Men att drömma kommer man långt på.

Dagen rullade på, gjorde ingenting, träning på kvällen. Ledig imorgon, kanske ska pallra mig ut och gå. Match väntar imorgon kväll i Motala. Så tyvärr missar jag det oerhört spännande Grey's Anatomy.. Men som tur är finns ju repris.
Nej nu är det väl dags att krypa ner, mamma sa att hon ville läsa min blogg så då är det väl bäst att avsluta.
F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0