Längtan

Har spenderat kvällen i fina människors sällskap. Har snosat på den sötaste bebis jag känner till! Så underbart, längtar så efter Paulines lilla bebbe, då kommer E få hård konkurrens.. Längtar än mer efter min egen! Nej jag är inte med barn, men längtan är stor, värderingar i livet ser mer annorlunda ut nu än förr, checklistan är inte lika lång.. För vad gör det om livet inte är perfekt när gravtestet visar plus, man ska då vara glad för det lilla mirakel som man har! För livet är inte perfekt, det blir aldrig som man tänkt dig, det vet jag så väl nu! Livet handlar om att anpassa sig till vad det ger en, man kan bara påverka små delar, men se till att göra dina val med omsorg för du lever bara en gång och du vet aldrig hur lång tid du har på dig..
Helgen kommer fortsätta att spenderas i bra sällskap i form av de som står mig allra närmast i hjärtat, min familj. I helgen samlas vi alla för första gången sedan din begravning, jag vet att det kommer bli en tuff helg, men jag vet att familjen är de som får mig att må som allra bäst!
Tillsist måste jag skryta om min uppsatsvän igen, hon är en klippa!

 


Kommentarer
Postat av: Anneli S

Min plan var att jag skulle ha pluggat klart, jobbat i x antal år, fått körkort,jag skulle ha hunnit med den ena och det andra innan jag skaffade barn. Men efter vägen så blev det inte riktigt så. Jag bodde i hus, hade kommit in på högskolan när jag fick mitt "plus". Vart en aning stressad och fick bråttom att skaffa körkort osv. Men det var det bästa som har hänt mig! Det känns lite klyschigt att säga det, men att ha fått barn känns så meningsfullt och det känns som om livet har fått en mening. Man känner på något vis att man har "slösat" bort livet innan..

2011-10-29 @ 09:07:14
Postat av: Frida

Ja men det är ju precis så det ska vara, för vad är det som säger att man ska skaffa barn när livet är perfekt? Du kanske inte ens kan då.. Eran lilla tjej år så bedårande söt!!

2011-10-30 @ 13:19:36
Postat av: Anneli S

Jag håller verkligen med dig.. vet man när livet är "perfekt"?! Och Man vet ju aldrig om man kan bli gravid och hur graviditeten kommer att gå... De kan vara fruktansvärt ovisst! Men hur som helst så är vi öerhört tacksamma för vårat barn. Ja, hon är verkligen bedårande :D

2011-10-31 @ 15:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0