Mammas dag

Idag är det mammas dag, min älskade, vackra, underbara mamma. Idag firar jag för första gången mamma på morsdag ensam, utan dig. I en veckas tid har jag funderar på vad jag ska skriva på kortet, ska jag skriva med ditt namn, hur ska jag i sådana fall skriva det? Hur ska det gå denna dag? Varför ska jag fira mamma, vill hon verkligen bli firad? Alla dessa tankar har snurrat runt i mitt huvud. Samtidigt som jag insett att min mamma är fantastisk! Min mamma är stark, hon är min finaste och bästa vän, hon ställer alltid upp, finns vid min sida, döljer inte sanningen för mig. Min mamma och pappa har förlorat sin son, sitt barn och jag har förlorat min bror för snart ett år sedan. Ett år som har passerat med stor sorg, förtvivlan och bottenlös saknad. Ett år då man vrängt ut och in på sig själv, vad skulle vi gjort annorlunda. Under detta år och alla år vi har framför oss vet jag att mina föräldrar ändå är glada att de har mig, de kan visa sin kärlek, omsorg, visa att de gläds åt mig i mina framgångar, mitt i all sorg är de underbara, fantastiska! Ni är mina största förebilder i livet! Det kommer aldrig bli som förut, för det kommer ingenting bli, inte jag själv heller. Men ibland kan jag se stunder av livsglädje i deras ögon, något som man kanske såg varje dag förut men som bara visar sig någon gång ibland nu. Vid dessa stunder, gläds jag, även jag kan känna någon slags lycka! Men att sitta här vid din gravsten på mammas dag, när tårarna bara forsar. Det är allt annat än lycka!

Mamma, jag älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0