En dag av kärlek

Idag ska du skänka de som står dig närmast en tanke eller en fin gest. Jag tycker att det är en fin dag, en bra dag. Det är inte så att jag älskar min nära mindre och jag uppskattar dem inte eller mindre de andra dagarna. Men jag kan inte säga att jag varje dag visar det på samma sätt som man gör en dag som denna. Därför är denna dagen bra, för att påminna oss om att vara rädda om det vi har. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan, det blir bara grönare där du vattnar det. Så är det!
Men det finns olika sorters kärlek, det är sällan en känsla som kommer ensam. Kärleken för med sig många blandade känslor bland annat saknad. För mig är det en kärlek med outhärdlig saknad efter dig min älskade lillebror! I skrivande stund kan jag inte förstå att du är borta, kan inte förstå att din kropp inte längre finns att krama på och beundra. Det går inte, jag vägrar att inse att du inte längre finns bland oss! Du är en del av mig, kommer alltid vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0