den eviga längtan

Hela livet ser vi fram emot något, man är förväntansfull av vad livet ska ge en. Det kan vara en födelsedag, en aktivitet eller något annat spännande som gör att man ibland ligger sömnlös om natten. Denna helgen är en sådan helg, en helg som jag har sett fram emot väldigt länge, som ska spenderas med mina närmaste för att fira min 20 års dag. Alla förberedelser är i stort sett klara och jag bara vill att helgen ska infinna sig, så att den fina blåsan kan tas på och champangen som står på kylning kan öppnas. Ett pirr i magen av förväntan.
Men efter söndagens slut antagligen en sliten och mycket nöjd 20 åring som bara längtar till julafton, juldagen, annandagen och nyår. För det är ju så oavsett hur länge vi längtar efter något och hur nöjda vi än är med våran upplevelse så ser vi fram emot nya mål. Vilket kanske är ganska tur, att minnas de glada stunder och möta de nya. För det är så vi lever vårat liv, i en evig längtan.
f


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0